carofin.blogg.se

2014-09-08
08:29:01

Madicken o morötter
Dottern ska m klassen o uppleva en gammaldags skoldag i veckan. Självklart vill hon ha tidsenliga kläder (början av 1900-talet), typ Madicken. 
Har försökt få tag i en klänning m ganska kort varsel, men inte lyckats. 
Ja, så jag hade inte så mkt annat val än att ta fram symaskinen 😬
Ett gammalt påslakan, ett lakan o en gammal gardin blidde nån slags klänning o förkläde o dottern är nöjd o belåten 👍

Jag har så sjukt höga krav på mig själv, men fick säga åt mig själv på skarpen till slut. Det handlar om kläder för utklädning, inte nån jäkla balklänning 

MORÖTTER. Alltså. Jag har varit stomiop i 6 år nu. I 6 år har jag försökt äta rivna morötter. I 6 år har jag misslyckats. Hur svårt ska d va?
JAG KAN INTE ÄTA MORÖTTER!!! 
Gaahhh jag blir så trött på mig själv. 
Efter en vaken natt m värk o illamående försöker jag få mig själv att förstå att jag inte ska testa fler gånger. 
Precis som jag sagt i 6 år... 
Fortsättning följer...... 

Klänningen o min lilla Madicken




Taggar: #diy, #klänning, #madicken, #madickenklänning, #påsepåmagen, #stomi#ileostomi, #sy, #ulceröscolit;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: