carofin.blogg.se

2015-03-08
00:47:24

DIY
Dopet närmar sig o jag började inse att den dopklänning min farmor sydde till mig när jag döptes är alldeles för liten för bebbe... (Storebarnen hade den, men dom var yngre när dom döpte)
Man kan ju låna av kyrkan, men det blir så opersonligt, tycker jag. 

Att köpa en dopklänning kostar runt 500 kr... VÄÄÄLDIGT mycket pengar för något dom har på sig ca 30 min 😬
(Även om det är roligt att kunna spara)

Nä, det fick bli till att plocka fram gamla Bettan (min übergamla, bästa Bernina)
Hittade lite tyg jag måste köpt för en evighet sen på Ikea (för ca 20 kr) 

Nu är det ju så att jag aldrig blir nöjd.. Men det blev en fullt funktionsduglig dopklänning. För 20 kr o ngr timmars knåpande 👍 

Passade på att göra en matchande napphållare, mkt viktigt ☝️😜

Nu har gubben fått massera min nacke (med spärr) m heat lotion, så ska försöka sussa... 

Ni får en liten sneak peak på klänningen, ostruken o dan 😜

Over and out






Min trogna gamla Bettan ❤️
Taggar: bernina, diy, dop, dopklänning, döpas, napphållare, sy, sömnad;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: