carofin.blogg.se

2014-05-12
08:29:34

Tank-snurr
I natt drömde jag att jag skulle jobba extra på ett gammalt jobb... Så kom jag plötsligt på att jag är ju sjukskriven o får inte jobba alls! Så jag fick jobba gratis de timmar jag var där.. 
Hm, vad betyder den drömmen? 

Nu är 30% av graviditeten "avklarad", d känns som att d händer nåt :-)
Börjar så smått tänka på förlossningen.
Det kommer bli planerat snitt.
Jag borde nästan ha dragkedja på magen :-) 
Har ju gjort 
1 akutsnitt, (-04)
1 katastrofsnitt, (-05)
1 stor bukop,(-08) då dom tog bort hela tjocktarmen... Öppnade upp hela magen den op, nerifrån o upp... (El uppifrån o ner, vad vet jag) 
Sen op jag bort ändtarmen, o hela alltet som var kvar ;-) även det -08

När dom tar bort ändtarmen, tar d bort allt o syr igen. 
Lite komiskt när R lämnade barnen på dagis o när fröken säger "god morgon", svarar den då 4-åriga sonen: "MAMMA HAR INGET HÅL!" 😂

Jag var sjukt poppis på dagis under den här tiden! Ett hav av små barn i kiss-o-bajs-åldern o jag bajsar i en påse på magen!!! Woooow!!! Många frågor blev det :-) 

Well, ser fram emot ett PLANERAT snitt denna gång! O hoppas på en lugn o fin förlossning om man jämför m de andra två, halvt hysteriska..... 

Lillebarnet ritade en teckning av mig m stoooor mage o påsen, när hon fick veta om graviditeten :-) 


Taggar: akutsnitt, bukoperation, gravid, graviditet, ileostomi, katastrofsnitt, kejsarsnitt, planeratsnitt, sjukskriven, stomi, tjocktarm, ändtarn;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: