carofin.blogg.se

2014-05-30
15:14:16

Positiv vs negativ
Alltså, jag är faktiskt, i grund o botten, en väldigt positiv människa. Jag försöker se ljust på tillvaron. Men självklart har jag, periodvis, många dippar! 
Jag blir ledsen, känner mig less o orkar inte kämpa... 
Jag tycker inte d betyder att jag är negativ. Mitt liv är inte alltid så lätt, jag blir galen på påsar, sprutor o värk. 

Jag måste få ha mina dippar, då jag tycker allt är orättvist, för att sen komma igen o se ljust på livet igen... 

Om jag inte varit en positiv människa i grunden hade jag nog inte klarat alla motgångar o sjukor alls...... 

Just nu är jag arg. Arg för att jag har så ont. Arg för att jag har en jäkla påse på magen. Arg för att jag måste ta sprutor o hela tiden tänka på vad o när jag äter. 
Arg för att jag inte har pengar. Arg för att bilen är paj. 

Men jag är oxå glad o tacksam. Över mina underbara barn. Över min ljuvliga fästman. Över mina fantastiska vänner. Över bebisen i magen. Över att jag har ett bra arbete (trots att jag inte kan arb nu) osv osv.. 

Det finns inga supermäniskor. Ingen stålkvinna. Tyvärr! Det finns ingen som är glad o positiv jämt. Alltid. Det funkar liksom inte så... 

Så, ni som tycker jag är neggo o kanske har deppiga statusar. Ja, så är d just nu. Livet. Upp o ner. Ibland undrar jag hur d skulle vara att byta kropp o liv m någon en stund. En vecka. En dag! 

Nu vill jag ju inte byta bort mitt liv mot nåt i världen! Men ni förstår tanken :) 

Ikväll blir d tacomys m underbara vänner, precis vad jag behöver! 

Over and out
Taggar: diabetes, fibro, fibromyalgi, gravid, graviditet, ileostomi, kroniskvärk, stomi;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: