carofin.blogg.se

2014-05-14
16:46:12

Baglady :)
Ja, jag brukar kalla mig själv för det. "En pås-dam" 😊 
Tänkte jag skulle visa hur mina påsar ser ut... 
Jag klipper själv hålet, så d passar stomin... 

Jag använder endels-bandage som är tömbara, vilket innebär att jag tömmer påsen under dagen o byter hela påsen ca 1-2 ggr/v. 
Såhär ser den ut från "rätt" håll: 


Den speciella, böjda saxen är typ ett måste.... 
Ja, så ser dom ut.... Så använder jag massa kompresser att torka rent o torrt med. 

I nästa inlägg får jag väl visa sprutor o nålar ;-) 
Taggar: coloplast, hjälpmedel, ileostomi, mesigt, mesoft, stomi, ulceröscolit;

Kommentar:
#1: Maria

Hej!
Kul att läsa din blogg! ...ooch kul att du är gravid. 😀 I vilken vecka är du i nu?
Hälsningar Maria i kören 😀

Svar: Halloj :) välkommen hit ;)
Är i v.13... Låååångt kvar, men förbi den berömda v.12 👍
Kram, ses imorgon 😊
Carofin

2014-05-14 @ 21:09:01
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: