carofin.blogg.se

2013-09-14
00:38:46

Ny tvättmaskin o hyresrätt
Vi bor i en hyresrätt. Många undrar varför vi inte köper något, vi "har ju så dyr hyra" o "d är bättre att betala till sig själv". Det är säkert sant. Men nu är det ju såhär
1. Man går bara inte o köper en bostad
2. Man kan inte bajsa pengar (jag kan ju inte bajsa överhuvudtaget) 
3. Vi TRIVS att bo i vår hyresrätt.

Här är ett utmärkt exempel på när jag tycker extra mycket om att bo i hyresrätt. 
Vår tvättmaskin går sönder. Jag behöver inte stressa upp mig över pengar, över släpkärra, över vilken maskin vi ska ha.
Vi ringer vår världsabästa kvartersvärd o vips så levereras en sprillans toppmaskin!! Yey! 

Måste nog göra en tårta till kvartersvärdarna... Jädrar vad bra dom är! (Det är inte en självklarhet, vår förra lgh låg i ett heeeeeeelt annat område. ICKE BRA!! Ingenting var bra där, när jag tänker efter. Förutom mina ungar förstås ;-)) 

Over and out!
I mörra ska jag TVÄTTA

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: