carofin.blogg.se

2013-09-27
10:40:22

att släppa taget
det är inte lätt att släppa taget. Det gäller i stort sett allt, för mig. Jag har insett att jag har ett sjukt stort kontrollbehov. Både på gott o ont.
Just nu mest på ont faktiskt.

Att kunna släppa sådant jag inte kan påverka, att kunna
acceptera andra människors val. Att lita på att andra människor tar beslut som är bäst för just dom.

Det är en konst att kunna släppa. Att på riktigt känna att "jag kan inget göra åt detta". Jag kan inte rädda världen. Det är så det är.

Men jag hoppas att jag ibland kan få någon annan att må lite bra.

Usch, livet bjuder på svårheter, men det är väl det som är just livet.

Ikväll är det fredagsmys o jag ska njuta av min underbara familj <3

Kommentar:
#1: Pia

Jag blir inspirerat av dig som vågar ta steget att göra hobbyn till verksamhet och kanske käna lite pengar på det. Skulle själv vilja men måste komma i ordning med mig själv först innan jag gör det. Lycka till. håller med att livet är jobbigt men som sagt vad tråkigt det skulle vara om livet inte hade några motgångar. Kram Pia

Svar: Tack! Ja, d känns roligt m företaget :)
Var sak har sin tid :)
Carofin

2013-09-30 @ 09:07:57
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: