carofin.blogg.se

2013-07-03
02:36:00

Det här är jag

Har precis fyllt 35, 2 underbara barn födda -04 o -05. 1 katt o en hög hundar :) och sambon, pappan i familjen.

Fick diagnosen ulcerös colit år 2000,
Men hade symtom långt före det.
Blev akut stomiopererad 2008 efter ett envist skov som nästan fick tarmen att gå sönder...
Har nu en ileostomi, vilket innebär att jag tagit bort både tjock- o ändtarm samt en bit av tunntarmen.
Är numer en "baglady" m påse på magen...

I början av 2013 fick jag även diabetes (vilket jag förmodligen haft sedan 2008....)

Är även reumatiker. Känns som att jag leker "hur många sjukdomar får plats i en människa" :-P

Ja, det är mina sjukor det.
På fritiden är jag med mina barn o alla djur.. Hänger gärna i stallet oxå så mkt jag hinner :)
Jag är virkoman! Upptäckte för ca 6 mån att jag faktiskt kan virka d mesta :) sååå roligt o avkopplande (när inte fingrar, händer el nacke protesterar förstås) jag syr en del oxå.. O tillverkar "waldorfdockor", mjuka dockor i trikå, fyllda m ull :)

Nyaste intresset är tårtor :) har alltid gillat att baka, men har nu upptäckt sockerpasta o allt man kan göra med det! Ohhh så roligt :)

Ja,det är väl jag :)


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: