carofin.blogg.se

2013-07-05
00:06:13

Dagens bak

Bak som i baka, inte rumpa :-P
blev jättemaränger m choklad.
Barnen va överlyckliga o är nu helt sålda på maräng... Billigt o bra att slänga ihop :)

Tänkte på en grej.... Jag har massa övervikt. Jag vill bli av med den. Jag vill känna mig smal o fin. Och snygg. O vara en bra människa. För det är man bara om man är smal väl? Eller?

Om jag skulle gå ner i vikt skulle jag säkert må mycket bättre, men skulle jag helt plötsligt bli en bättre människa? Skulle folk helt plötsligt tycka mer om mig?
Det hoppas jag verkligen inte. Jag är den jag är. Tjock el smal. Fin el ful.

Tycker det är lite skrämmande m dessa gastric bypass op man gör till höger o vänster... Vissa är absolut bra!! Känner fler som gjort denna op då inget annat funkat o en del mår jättebra.
Det jag menar är att det är alldeles för lätt att få en sådan op. Många op sig, går ner i vikt o verkar tro att alla ens bekymmer försvinner m vikten.
Vilken chock d måste vara att upptäcka att många bekymmer finns kvar....

Önskar jag kunde vara nöjd m mig själv, vikten är för sjutton d minsta problemet i mitt liv egentligen. Däremot är träning, motion o bra mat viktigt för min hälsa. Borde fokusera mer på det. Hälsan. Utseendet är bara skalet, tänk om jag kunde vara nöjd o stark m den jag är.

Men tänk OM.. Tänk OM jag faktiskt blir en bättre människa om jag går ner i vikt. Vem bestämmer om man är en bra människa? Jag? Vänner? Samhället?

Äh, går o lägger mig istället.

Här kommer en bild på marängerna :)


Kommentar:
#1: Pia

Jag tycker du är en jätte bra människa. Jag har bara träffat dig en gång och tyckte om dig direkt. Kämpar oxå med vikten. för att må bra och orka inte för att bli en bra människa, för det är jag redan. Om du vill ha promenad sällska någongång så kan jag komma. //Pia

2013-07-05 @ 09:08:11
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: