carofin.blogg.se

2013-08-21
00:28:50

Undrar...

Jag är ju ganska anti alla dessa "gastric bypass"-operationer.... Av olika anledningar.
Självklart finns d "fall" då det är ett jättebra alternativ.

Undrar lite hur en del tänker....
De gör op, (vissa bekostar den själv, runt 80 000 kr) sen börjar dom ära nyttigt o träna. Ehhhh, varför inte testa det först liksom??

Sen har vi dom som gör op, men fortsätter äta precis som vanligt o går upp igen.

Allt handlar ju om att FÖRÄNDRA sitt liv. Sin livsstil. Sin psykiska hälsa.
Eller har jag helt fel?

Mår man superdåligt pdykiskt har jag svårt att tro att man helt plötsligt mår toppen o alla ens problem försvinner.....

Som sagt, jag tycker absolut d är bra att möjligheten finns! Men jag tycker det är skrämmande att d har börjat bli en "löpande-band-operation"...

Själv skulle jag aldrig tänka tanken att göra detta, trots min övervikt o psykiska ohälsa. Jag har sett vilka biverkningarna kan bli.... Jag vet att jag inte skulle bli av m mina hjärnspöken bara för att jag blev smal. Jag vet att man kan lyckas om man har rätt hjälp, stöd o redskap.
O med redskap menar jag inte nyaste skorna, coolaste tränings-brallorna el dyraste linnet.

Blir lite mörkrädd alltså.. Är det såååå viktigt att va smal? Eller ska man gå ner i vikt för att må bra, orka?

O mår man bättre om man har senaste modet när man motionerar? Bränner man mer kalorier då?

Nä, fy! Ibland är jag såååå less på den här (underbara) stan :(

Over and out från tjockisen
(Som för övrigt tappat 2 kg på 2 veckor yeeeey! 2 kg BÄTTRE MÄNNISKA!!!)


Kommentarer:
#1: Pia

Håller med dig fullkommligt. Jag tycker det är viktigaste att man mår bra. om man nu mår bra i mode kläder ok men det är ok att acceptera de som må bra i urtvättade sköna kläder oxå.

Vad duktig du är som har gått ner i vikt. Ju duktigare jag är med maten och motionen så går jag upp. Men jag ger mig inte någon gång ska jag gå ner de där kilona till en må bra vikt.

Vi kan väl ses i höst och ha lite syjunta eller pysseljunta eller bara lite pratjunta.

Kram Pia

2013-08-21 @ 08:37:50

Hejar på din viktnedgång...
För mig var op nödvändig för att överleva.. Så det finns olika skäl till att välja att göra den.. Löpande band är aldrig bra men för vissa av oss, ganska många är den avgörande.. Drömmen är heller inte att bli snygg eller kunna ha normala kläder utan att få må fysiskt så bra man kan utan mängder med extrakilon.. Människor har åsikter om precis allt och tänker en massa.. Jag är glad om du är nöjd med dina val och gör det som känns rätt för dig! Krya nu på dig! Kram

Svar: Men älskade vän, detta var inte menat mot dig! Jag tycker det är jättebra att möjlighet till denna op finns!! Det jag tycker är tråkigt är alla som op sig utan att tänka på konsekvenser, som ser detta som en lätt väg.Som kanske har psykisk ohälsa, som inte behandlas....
puss puss
Carofin

2013-08-26 @ 07:39:50
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: