carofin.blogg.se

2014-10-02
01:09:17

Här händer d grejer.....
I torsdags natt började jag må dåligt o fick regelbundna sammandragningar, som kändes rejält. Ringde förlossningen på fre morgon o dom ville att jag kom in för en kontroll.. D slutade m att jag blev inlagd o fick inte åka hem förrän tis kväll.. Fick läkemedel o värkstoppande dropp.. Livmodertappen var hela tiden relativt opåverkad o bebis har mått utmärkt hela tiden. Ingen vet varför jag får dessa onda sammandragningar hela tiden, ev kan sammanväxtningar efter op påverka. 

Nu är jag alla fall hemma, men läget är ganska oförändrat... Tar bricanyl-tabletter m jämna mellanrum när sammandragningarna sätter igång, o då lugnar d sig lite några timmar. 

Jag fick även 2 kortison-injektioner för att skynda på bebis lungor ifall han hade valt att komma ut. Är relativt långt gången nu, v.32+3, så ingen direkt fara för bebis, även om varje dag han stannar är värdefull. 

Ja, så nu ligger jag här o känner mig ganska värdelös, att d är mitt fel att d knasar... :( har varit mkt känslostormar de dagarna på sjukhuset, vissa kirurger/förlossningsläkare började ta upp vaginalförl vs snitt tex vilket gjorde att jag till slut fick panik o var rädd för ALLT. Mycket som kom upp, både för mig o R, vi har inte alls bearbetat våra tidigare förl, som slutade m ett akutsnitt o ett urakut (katastrofsnitt)...... 

Hur som helst, nu är det bestämt att d blir ett snitt, även om vi kommer in akut. 

Jag är så tacksam över alla fina vänner som var beredda att släppa allt o hjälpa oss när vi åkte in!!!! O underbara A, som bodde här o tog hand om barnen, djuren o hemmet!!! Ord räcker inte för att visa vår tacksamhet till er alla!!!!

Detta, mina vänner, är rikedom det! 

Min systers op gick bra, fast mkt smärtsamt har d varit för henne. 
Hon har nu även op bort plattan bakom ögat o fått komma hem till pappa. 
Om ca 1 mån är d återbesök, då får bi se om tumören skrumpnat, minskat el finns kvar........ ✊

Här kommer magbilder från v.33 :) 






Taggar: #antenatalen, #bricanyl, #diabetes, #gravid, #graviditet, #ileostomi, #kortidon, #neo, #prematur, #stomi, #vecka33;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: